Click here for Full Issue of EIR Volume 1, Number 38, December 8, 1974

starting date as 1979. It would produce only 50,000 barrels of
petroleum per day, starting in 1980 or 1981, possibly increasing
to 300,000 barrels per day by 1985. The total expenditure to get
into production would be between $600 million and $800 million at
current costs of construction and materials. This project would
then yield less than 2 per cent of the present U.S. consumption
of 17 million barrels per day and would involve about 1,000 per-
manent employees.

*Neptune stated that the project as a whole would not be
feasible if the current $7 per barrel prices of "new" domestic
crude oil were not raised to at least $10 or $12, and that some
significant public expenditures would be expected.

With Rockefeller's stage-managed "energy crisis" to follow
his Second Great 0il Hoax, these timetables can be stepped up,
the o0il price increases justified and the public funds commit-
ted. Development of 0il shale to account for half of present
U.S. petroleum consumption would then cost in the neighborhood
of $20 billion just to start production. It would require 40-
50,000 employees to build and run the plant sites in the Rocky
Mountains.

MEXICO DAILY CITES U.S. LABOR PARTY ELECTION VOTE
FOR LEFT COVER

Dec. 5 (IPS)--U.S. Labor Party accusations of the CIA's role in
recent electoral fraud in the U.S. hit the Nov. 30 front page of
Ultimas Noticias, the evening edition of the major lMexican daily
Excelsior. In three-inch banner headlines, the article gave a
"straight" account of the Labor Party's exposure of CIA manipu-
lation of production and operation of voting machines in order
to pull a gigantic fraud against U.S. citizens, robbing Labor
Party and other candidates of over one~-quarter of a million
votes in the U.S. November elections. The Ultimas Noticias ar-
ticle quoted substantially from Labor Party press releases.

Through Ultimas Noticias,; the CIA's !Mexican President Luis
Echeverria is using the Labor Party accusations to build his
radical image in Mexico through an "anti-CIA" campaign. There-
fore, it is not surprising that the news was published only in
the evening edition, which has no circulation outside Mexico.
No mention of the story appeared in the main morning edition of
Excelsior itself, which is read outside Mexico.

To further obscure the meaning. of the Labor Party campaigns,
the article meticulously mistranslated the name of the U.S. Labor

Party and edited any mention of Labor Committee organizing in
Mexico itself. ’

IPS D8 12/5/74

© 1974 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1974/eirv01n38-19741208/index.html

